Valikko Sulje

Maanantai

KAHVAKUULA

Kahvakuula on tehokas ja monipuolinen treenimuoto. Kuulalla saa treenattua voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin. Tunnit ovat dynaamisia, monipuolisia ja toiminnallisia ja jokaiseen kuntotasoon soveltuvia.

MUOKKAUS

Muokkaus on toiminnallista ja hauskaa sekä hikistä ja haastavaa.  

Muokkaustunnilla liikutaan pääasiassa oman kehon painon avulla mutta toisinaan käytetään myös välineitä (painot, steppilaudat, jumppapallot, yms). 

Muokkaustunnilla haastetaan aerobista kuntoa, kehitetään lihasvoimaa, parannetaan lihaskestävyyttä sekä tasapainoa. Tunti sopii mille tahansa kuntotasolle, jokainen liikkuu oman kyvykkyytensä mukaan.

Tiistai

LAVATANSSIN ALKEET

Tunnilla opit perinteisten lavatanssien perustiedot ja taidot. Oma pari mukaan!

LAVATANSSIN ALKEISJATKOT

Jos osaat tanssia perusaskeleella, tiedät peruskuviot ja pysyt rytmissä, tämä ryhmä on sinun. Oma pari mukaan!

CROSSCIRCUIT

Kiertoharjoittelua, jossa voit heittää aivot narikkaan ja tulla mukaan juuri sellaisena kuin olet. Välineinä käytetään kaikkea mitä salilta löytyy (kahvakuulat, jumppapallot, voimistelurenkaat, oman kehon paino jne). Ohjaaja on paikalla sinua ohjeistamassa, mikäli tarvitset vaihtoehtoisia liikkeitä esimerkiksi nivelvaivojen takia. Harjoittelu on myös helppo muokata sopivaksi kevyemmällä tai raskaammalla vastuksella. 

Torstai

VOIMA & TASAPAINO

Aloitamme monipuolisin liikkein lämmitellen ja jatkamme tasapainoa parantaviin harjoituksiin, joita seuraa vahvistava ja voimistava lihaskunto-osuus vaihtelevasti välineistöä hyödyntäen. Lopussa jäähdyttely liikkuvuusharjoittein. 

TANSSIKSI/LATINOBIC

TANSSIKSI/LATINOBIC on seuratanssin ammattilaisten kehittämä tanssiliikuntamuoto, jossa liikutaan koulutetun ohjaajan johdolla mukaansa tempaavien tuttujen tanssirytmien tahdissa ja jossa samalla opitaan eri tanssilajien perusaskeleet ja lajinomainen liikkuminen. Tanssiksi-tanssiliikuntatuntien tavoite on kehittää ja ylläpitää fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista kuntoa tanssimalla. Tämä toteutuu pitämällä askelikot ja tanssisarjat riittävän yksinkertaisina, jotta jokainen tunnilla olija pääsee työstämään niitä mahdollisimman tehokkaasti, omaa kehoaan kuunnellen. Tanssisarjoja varioidaan vaihtamalla suuntaa, tekemällä sama sarja aloittaen toisella jalalla, muuttaen ryhmittelyä – näillä saadaan aivoille uutta työstettävää vanhan tutun sarjan kanssa. Kaikilla tunneilla työskennellään tehokkaalla rasvanpolttosykkeellä ja sykettä voi itse säädellä lisäämällä tai löysäämällä tehoja ohjaajan ohjeiden mukaan.

Tanssiksi-tunnilla soi sekä latinalaismusiikki, swingpohjainen musiikki tai kotoinen lavatanssimusiikki. Tanssiksi sopii myös heille, jotka eivät aikaisemmin ole tanssineet, mutta jotka haaveilevat tanssitaidon hankkimisesta.  Oppiminen tapahtuu kuin huomaamatta ja opituista asioista on iloa myös paritanssissa. 

JOOGA

Joogatunnilla tehdään rennolla ja iloisella asenteella hengityksen saattelemana harjoituksia, jotka vahvistavat lihasvoimaa ja edistävät liikkuvuutta sekä tasapainoa. Tunti päättyy loppurentoutukseen. Tunti soveltuu niin aloittelijoille kuin aiemmin joogaa harrastaneille

Sunnuntai

KIERTOHARJOITTELU

Tunnin tarkoitus on kehittää voimantuottoa ja aerobista kestävyyskuntoa, parantaa suorituskykyä, vahvistaa lihasmassaa ja luustoa sekä vähentää kehon rasvan määrää.

Tunnilla treenataan monipuolisesti: tunnista riippuen käytössä TRX, kuntopallot, kahvakuulat, kumpparit, sekä painot. Lisäksi treenataan oman kehon painolla, vahvistaen kehonhallintaa ja tasapainoa.

Tunnille voi osallistua omasta lähtötasosta ja rajoitteista huolimatta, saat opastusta sekä soveltavia liikkeitä ohjaajalta. Tunnilla käydään koko keho läpi, kerrasta riippuen painottaen joko voimaa tai sykettä.

KESKIVARTALO JA KEHONHUOLTO

Toimintakykyinen keho kaipaa keskivartalon treeniä eli vatsalihasten ja selän lihaksiston tehokasta liikuttamista. Hyvin toimiva keskivartalo ennaltaehkäisee monia vaivoja (kuten selkäkivut) ja auttaa jo äityneisiin oireisiin. Lisäksi vahva keskivartalo auttaa kehosi hallinnassa ja tukee sinua kaikissa muissa liikkeissä, jotta voimantuottosi on suurempaa.

Entäpä kehonhuolto?  Sisältääkö arkesi paljon paikallaoloa? Vai liikutko aktiivisesti tai tavoitteellisesti pitkin viikkoa? Oli kyseessä kumpi vain, keho kaipaa ja tarvitsee kehonhuoltoa: venyttelyä, lempeää ja liikkuvuutta lisäävää liikettä. 

Tervetuloa siis keskivartalo- ja kehonhuoltotunnille harjoittamaan taitoja, joita terve ja toimintakykyinen keho kaipaa.